Terminija ir mikromokymasis: metodų ir turinio sugretinimas
Anotacija
Terminologijos srityje skiriami terminologijos mokslas ir jo metodai bei terminija (arba terminijos) terminologinių duomenų prasme. Kalbant apie mikromokymąsi, galima panašiai atskirti mikromokymąsi kaip dalykinę sritį su jos metodais ir mikromokymosi objektus kaip mokymo ir mokymosi informacinius objektus. Abi sritys yra skirtingos prigimties. Jų praktiniai rezultatai, t. y. terminologiniai įrašai ir mikromokymosi objektai – ypač jei jie atstovauja mokslinėms ar techninėms sąvokoms – turi daug bendro lyginant jų metaduomenis. Skirtingi komunikaciniai vaidmenys išskiria terminologinius įrašus, kurie pagal nutylėjimą yra pagrįsti sąvokomis, nuo sąvokomis pagrįstų mikromokymosi objektų.
Iš mikroturinio perspektyvos Blanca Stella Giraldo Pérez (2022) siūlo bendrą koncepciją, kaip pasiekti visapusišką turinio sąveikumą tarp terminologinių įrašų ir sąvokomis pagrįstų mikromokymosi objektų, kurie abu yra sąvokomis pagrįsti mikroturinio įrašai, tik skirtingo tipo, nors ir atlieka skirtingus komunikacinius vaidmenis. Atsižvelgiant į tai, jie turi daug bendro ir galėtų iš esmės gauti naudos iš geresnio turinio sąveikumo. Siūloma bendroji koncepcija taip pat gali būti taikoma kitų tipų sąvokomis pagrįstiems mikroturinio įrašams, ypač susietųjų atvirųjų duomenų (LOD) aplinkoje. Šiuo atžvilgiu labai svarbu taikyti pagrindinius FAIR principus (surandamumas, prieinamumas, sąveikumas, pakartotinis struktūrinio turinio naudojimas). Siekdami šio tikslo, autoriai siūlo standartizacijos veiklą, kad būtų sukurta suderinta visų rūšių sąvokomis pagrįstų mikroturinio įrašų metodika, įskaitant metaduomenų (ypač pamatinių metaduomenų) suderinimą.
Autorių teisės (c) 2024 Blanca Stella Giraldo Pérez, Christian Galinski

Šis darbas apsaugotas Creative Commons priskyrimo–nekomercinio naudojimo 4.0 viešąja licencija.
